neděle 31. října 2010

Výprava na lov dravců - Severka 30.10.2010


Na dravce jsem se chystal už v týdnu ale protože nebyly k mání rybičky, tak jsem si musel počkat na pátek kdy jsem si je mohl koupit. Ondra mi půjčil vzduchování a tak to do sobotního rána přečkali bez úhony.
Na osmou už jsem byl u vody, kde byla ještě jinovatka a u břehu byl i led. Rozdělal jsem si nádobíčko a první co jsem nahodil byla káča. Musel jsem si ji ještě poupravit a pak už letěla s rybičkou na ostro. Začal jsem si chystat druhej prut, který jsem se rozhod zase jako předtím hodit na dno s rybičkou. Třeba se povede candát, byla by to paráda ale zase takový štěstí mít asi nebudu to je jasný. Doma už ze mně maj švandu že pokaždý když jedu na ryby tak houby přivezu. “Dneska to musí dopadnout” říkám si a nahazuju druhej prut.
Mám nahozeno asi 30 minut, koukám se na splávek, protože na dno jsem použil pípák takže kdyby něco hned by mi to začlo pípat. No a jak tam sleduju ten splávek, tak najednou zmizel pod vodou byl to fofr a cívka se začala odtáčet. Tu mám pokaždý povolenou. Tak jsem na to chvíli koukal a a došlo mi že tam asi bude ryba. Popad jsem prut seknul ho a už to táhnu ke břehu. Na břeh jsem pak vytáh malou štiku tak 45 – 50 cm. Nadšenej z tak rychlýho záběru jsem ji v rychlosti vyfotil a už jsem ji pouštěl. Koukala trochu opařeně ale pak už jsem viděl jen skalenou vodu a nebyla po ní ani památka. Ihned jsem dal další rybičku a doufal že se to bude opakovat. Bohužel celý odpoledne se nic nedělo a tak jsem akorát po nějaký době zkontroloval rybičky a zase nahodil. Kolem 14hod. si ke mně přišel sednout jeden dědula. Nadšenej jsem zrovna nebyl ale ten den bylo u rybníka fakt plno, takže jsem to chápal. Kupodivu to nebyl takovej trouba jako minule, co mě tam spíš vadil ale docela jsem si sním i pokecal. Na svůj věk žádnej trouba a nakonec z něj vylezlo, že to je nějakej leteckej konstruktér v.v. Veselý obličej s otevřenými ústy
Nakonec i on odešel kolem 17 hodiny a já tam zase pomalu začal bejt sám. Odcházeli i ti co přišli na kapry a zůstali tam jen lidi co chtěli dravce. Celkem asi tak 6 lidí.
S přibývající tmou taky přicházela i větší zima. Nevadí protože jsem chtěl chytit rybu a tak jsem to zkous. Na káču jsem si ještě za světla přidělal chemický světýlko abych viděl pohyb a tak jsem to už jen sledoval. Kolem 20 hodiny mě zase zničeho nic zmizla káča a do toho zvuk cívky. Nechal jsem to chvilku a pak sekal. Na břeh jsem pak vytáh pěknýho candáta 57 cm. Měl jsem z toho fakt radost a tak jsem ještě chvíli čekal jestli něco nezabere i na druhej prut ale vrtalo mi to hlavou, protože candát mi zabral na káču a co bylo ještě divnější, měl jsem tam lanko a to je věc, na kterou skoro nikdy candát nezabere.
Dal jsem tomu ještě 30 minut a pak začal balit. Je fakt že v tom šeru a potom tmě si toho člověk moc nevšímá ale když jsem balil, měl jsem na věcech všude jinovatku a na prutech ledový vrstvy. Řízkovnice byla přimrzlá k hlíně a zámek jsem ani neotočil. To ale nevadilo protože se mi nakonec tohle všechno vyplatilo, já měl rybu a doma konečně místo typický věty “….tak co? Zase nic co?” bylo “Ó šikovný rybařík bude pečínka” Veselý obličej s otevřenými ústy
Takže už se těším na další dravce a doufám že se mi povede příště třeba ta štika.








1 komentář:

  1. No, tak aspoň tahle rybka velrybka a rodina si pochutnala, hihi.

    OdpovědětVymazat